dinsdag 8 mei 2012

Weer even wennen...

Lemele-Hellendoorn 8 km (nog 289 te gaan)
28 april 2012

Het is de laatste week niet echt mooi weer geweest. Toch zijn we vastbesloten om te gaan lopen. Volgens de weersvoorspelling gaat het wat opklaren dit weekend, dus zonde om een mooi weekend te laten liggen.
Het regent als we opstaan. Niet een klein beetje; het is al uren aan het plenzen. Als de regen even stopt hebben we goede hoop, maar twee minuten later dient de volgende bui zich alweer aan.
We vertrekken toch. Tenslotte is de B&B al gereserveerd. We gaan namelijk naar Hellendoorn. Daar kunnen we niet langs zonder een dagje pretpark. Daarom slapen we de eerste twee nachten in een bed en breakfast, dan hoeven we niet ver te lopen naar- en van het park.
In Lemele drinken we nog even iets bij het vijfsterren bungalow park waar we vorige keer geƫindigd zijn.

Als we weer buiten komen schijnt er zowaar een waterig zonnetje. Na een half uurtje gaan zowaar de jassen al uit!


Joris draagt voor het eerst een echte rugzak. Eentje met een stevige rug, goede schouderbanden en een volwaardige heupriem. Het ding weegt leeg bijna net zo veel als zijn vorige vol. 'Best wennen,' zegt Joris. 'Wel lekker die heupband, hoeven mijn schouders minder te tillen. Maar volgens mij is dat niet zonder gevolgen.' Hij denkt even na. 'Ik denk dat ik over drie dagen wel last van mijn heupen zal hebben,' zegt hij dan.

We zijn al snel in Hellendoorn. Het heeft niet meer geregend. Echt een lekkere wen-wandeling!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten