dinsdag 15 mei 2012

'Ik wil niet meer.....'

Laren-Vorden 14 km (nog 244 te gaan)
2 mei 2012

De laatste loopdag. Vandaag lopen we deel 1 van het Pieterpadboekje uit (Dat is de onmisbare routebeschrijving; deze bestaat uit twee delen) Volgende vakantie beginnen we in boekje deel 2.
Veertien kilometer maar, vandaag. Daar draaien we onze hand niet voor om tegenwoordig. Hoewel, meestal komt er een moment dat Joris er genoeg van heeft. Vandaag ook weer. 'Was ik er maar nooit aan begonnen,' klaagt hij halverwege. Dat hij klaagt is niet fijn, maar erger is nog dat zijn tempo ook zo terug loopt. Om de haverklap staat hij dan stil en als hij loopt gaat het zo langzaam. Hier wordt ik altijd letterlijk moe van. Mijn rugzak lijkt gevuld met lood als dit het tempo wordt.
Gelukkig is de oplossing simpel. Zoals ik al zei houdt Joris van kletsen. Een vraag over bijvoorkeur Pokemon (of een andere serie bij gebrek aan beter) en hij kan weer kilometers vooruit. En zo komen we rond een uur of twee al in Vorden aan. Deze keer kunnen we met de trein naar huis. Onze vakantie zit er op.

1 opmerking:

  1. Hoi Paulien en Joris,
    Afgelopen zaterdag, terwijl ik onderweg was van Zelhem naar Braamt, heb ik jullie ingehaald. Nog even gezellig een stukje samen opgelopen, waarna jullie pauze hielden en ik verder ging.

    Ik vond het erg leuk jullie te ontmoeten en wil jullie veel plezier en succes wensen op de rest van het Pieterpad! Joris, je bent een kanjer!

    Ik heb inmiddels Gramsbergen berijkt, mijn blog kan je vinden op www.mijnpieterpad.blogspot.com (maar ik moet de laatste etappes nog wel schrijven).

    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen