woensdag 29 februari 2012

Pieterburen, de eerste stappen

Pieterburen-Winsum 11 km (nog 470 te gaan)
1 mei 2010 


De eerste stappen zijn misschien wel de belangrijkste.
Natuurlijk hebben we ons voorbereid. Een goede lichtgewicht tent leek ons onontbeerlijk, dus die hebben we aangeschaft, evenals een warme slaapzak. De rest van de lichtgewicht uitrusting was nog aanwezig.
Ik kom namelijk uit een familie waar altijd al veel gelopen werd. Als kind had ik al heel wat kilometers in de benen. Lichtgewicht spullen heb ik gewoon van huis uit meegekregen zeg maar.
Het kookstelletje mag dus misschien wat antiek aandoen, maar het is lichtgewicht en functioneert nog prima. Daarbij roept het koken daarop natuurlijk weer allerlei herinneringen op; leuke verhaaltjes voor het slapen gaan indien nodig.
Maar ondanks al die voorbereidingen: 490 kilometer, dat is best een heleboel. 'Heel Nederland doorlopen?!,' had Joris dan ook geroepen toen ik het idee lanceerde. Tja, zo klonk het ook wel als een heel grote ambitie. Zou Joris het kunnen? Hij was tenslotte nog maar 8. En ik? Ik zou al bijna al zijn spullen moeten dragen. Kon ik dat wel aan?
'Ach,' had ik gezegd. Ik had geprobeerd het een beetje achteloos te laten klinken. 'We hoeven het niet in 1 keer te doen. We beginnen gewoon bij het begin en zien wel waar we uitkomen.'
En dus stonden we in Pieterburen. Opgewekt, energiek, welgemoed en vooral ook met een gezonde dosis afwachtende spanning zetten we de eerste stappen.
De kop was eraf. We gingen het echt gewoon doen!
En als je eenmaal begonnen bent dan hoef je alleen nog maar .......... 481 km te lopen.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten