vrijdag 20 april 2012

Naar Groningen

Garnwerd-Groningen 15 km (nog 450 te gaan)
4 mei 2010


Joris had vriendschap gesloten met de campinghond: een chihuahua met de naam Macho. Hij wilde hem nog even gedag zeggen voordat we aan onze tocht zouden beginnen. Dat gaf mij mooi de gelegenheid nog even een kop koffie te drinken in het camping restaurant.
Het weer was gelukkig wat bijgetrokken; koud, soms regenachtig, maar toch stukken beter dan gisteren!
Wel lekker om deze etappe zonder rugzakken te kunnen lopen. 15 km blijkt toch best veel voor een beginnende wandelaar. Toch voelt het een beetje als smokkelen.
Al lopend zagen we het landschap veranderen. De uitgestrekte landerijen maakten plaats voor een landschap doorsneden door slootjes, vaarten, dijkjes, dorpjes etc. Groningen saai? helemaal niet!

We kwamen langs het meest gefotografeerde en geschilderde kerkje van Nederland (volgens het boekje dan) Op aandringen van Joris hebben wij daar voor de verandering dus maar eens geen foto van gemaakt.
Nadat we tussen de koeien door waren gelopen (dat is toch iedere keer weer spannend) kwam de stad in zicht.
Jarenlang heb ik op mijn fietsje door Groningen gecrost. Hoe anders is om met een rugzak wandelend door zo'n stad te gaan!

Het is bijna alsof ik de stad voor het eerst zie.
De nacht brengen we door bij oma, die 'toevallig'  aan het Pieterpad woont.

1 opmerking:

  1. Leuk om te lezen over jullie avonturen!
    Hopelijk ben ik thuis als jullie in de buurt zijn.
    Ben benieuwd naar het vervolg.

    BeantwoordenVerwijderen